• Reklama

Najszybszy demontaz chlodnicy klimatyzacji

M40 (316i, 318i), M41 (318tds), M42 (318i, 318is, 318ti), M43 (316g, 316i, 318i), M43TU (316i), M44 (318i, 318is, 318ti), M50 (320i, 325i, 325is), M51 (325td, 325tds), M52 (320i, 323i, 323ti, 328i), S50 (M coupe, M roadster, M3), S50US (M3), S52 (M coupe, M roadster, M3), S54 (M coupe, M roadster)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek, CICHY525

Najszybszy demontaz chlodnicy klimatyzacji

Postprzez ToLo » 23 Maj 2007 10:45

Orientuje sie ktos moze jak najlatwiej i najszybciej mozna wyciagnac chlodnice klimy w E36? Da sie to jakos zrobic bez zdejmowania lamp i atrapy?
ToLo
 
 
 
Posty: 131
Dołączenie: 11 Sty 2005 00:03
Miejscowość: Bydgoszcz
Moje BMW: E34

Postprzez RafiRud » 23 Maj 2007 11:03

Podejrzewam że musisz rozebrać cały przód,ponieważ musisz odkręcić wentylator chłodnicy, wzmonienie czołowe a pierwsza rzecz to osłony dookoła chłodnicy,więc będzie ci trudno to wymontować bez zdjęcia zderzaka i rozebrania przodu.Ja niedawno cały przód rozbierałem i wbrew pozorom nie ma duż roboty,ok 2 godzinki na luzie i masz chłodnicę na wierzchu.
RafiRud
 
 
 
Posty: 504
Dołączenie: 17 Lut 2007 14:53
Miejscowość: Lublin
Moje BMW: turbozadymiacz E60520dA

Postprzez ToLo » 23 Maj 2007 22:57

RafiRud napisał(a):Podejrzewam że musisz rozebrać cały przód,ponieważ musisz odkręcić wentylator chłodnicy, wzmonienie czołowe a pierwsza rzecz to osłony dookoła chłodnicy,więc będzie ci trudno to wymontować bez zdjęcia zderzaka i rozebrania przodu.Ja niedawno cały przód rozbierałem i wbrew pozorom nie ma duż roboty,ok 2 godzinki na luzie i masz chłodnicę na wierzchu.


Ja tez mialem okazje rozbierac caly przod jakis czas temu ale nie chce mi sie znow ustawiac lamp itp, myslalem ze sie bez tego obejdzie ale niestety.
ToLo
 
 
 
Posty: 131
Dołączenie: 11 Sty 2005 00:03
Miejscowość: Bydgoszcz
Moje BMW: E34

Postprzez RafiRud » 24 Maj 2007 09:18

Rozmawiałem ze znajomym i jednak napewno trzeba zdemontować przód.Ustawienie lamp 10zł więc żaden problem.
RafiRud
 
 
 
Posty: 504
Dołączenie: 17 Lut 2007 14:53
Miejscowość: Lublin
Moje BMW: turbozadymiacz E60520dA

Postprzez abtar » 24 Maj 2007 09:41

Nie jestem pewien ale jak wymieniali mi chłodnicę od klimy to chyba gościu zdjął ją jakoś dołem bez demontażu przodu, ale nie jestem pewien.
Image
abtar
 
 
 
Posty: 303
Dołączenie: 10 Lut 2007 10:27
Miejscowość: Opolskie/Wrocław

Postprzez RafiRud » 24 Maj 2007 10:05

abtar napisał(a):Nie jestem pewien ale jak wymieniali mi chłodnicę od klimy to chyba gościu zdjął ją jakoś dołem bez demontażu przodu, ale nie jestem pewien.

Dookoła chłodnicy jest osłona plastykowa i nie ma możliwości jej zdjąć bez rozebrania przodu.Chyba ze masz po przejsciach auto i ktos oby taniej nie załozył tych osłon,bo składa sie z trzech czesci i kazda kosztuje po ok80zł.Nie ma co dumać tylko 2 godzinki i książkowo masz wyjętą chłodnicę.Potem elegancko i dokładnie można wszystko złozyc.
RafiRud
 
 
 
Posty: 504
Dołączenie: 17 Lut 2007 14:53
Miejscowość: Lublin
Moje BMW: turbozadymiacz E60520dA

Postprzez RUDY 102 » 24 Maj 2007 10:11

jeszcze zalezy jaka masz chlodnice duza czy mała.... ale zderzak jest napewno do zfjecia
POZDRAWIAM !!!
RUDY 102
 
 
 
Posty: 787
Dołączenie: 20 Wrz 2005 23:08
Miejscowość: LEGNICA

Postprzez abtar » 24 Maj 2007 10:38

Mam wszystkie osłony, tak jak mówię nie wiem nie widziałem :)
Image
abtar
 
 
 
Posty: 303
Dołączenie: 10 Lut 2007 10:27
Miejscowość: Opolskie/Wrocław

Postprzez MSM » 24 Maj 2007 11:20

Witam wszystkich. Jestem użytkownikiem BMW od dwóch tygodni i już zapoznałem się dokładnie z wymianą chłodnicy klimatyzacji. Wymontowanie zajęło mi około dwóch godzin, ale z zdobytym doświadczeniem montaż trwał już tylko godzinę. aby odkręcić wentylator od chłodnicy i węże trzeba zdemontować dwie "nerki", górną pokrywę nad chłodnicami. Chłodnicę da się wyciągnąć poprzez poluzowanie górnych uchwytów od chłodnicy wody i odchylając ją w stronę silnika. Chłodnica klimatyzacji jest zamontowana na 6 śrubach 4 szt. od strony wentylatora i 2 od góry. Wentylator nie wyciągamy.
Opis dotyczy samochodu z silnikiem 2.5 TDS.
Życzę powodzenia.
Pozdrawiam MSM
MSM
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 3
Dołączenie: 09 Maj 2007 21:23
Miejscowość: Bielsko-Biała
Moje BMW: E36 325 TDS 1997r

Postprzez RUDY 102 » 24 Maj 2007 13:51

w turingu masz mała chłodnice tak jak ja jest jeszcze duza wielkosci jak od chlodzenia silnika
POZDRAWIAM !!!
RUDY 102
 
 
 
Posty: 787
Dołączenie: 20 Wrz 2005 23:08
Miejscowość: LEGNICA

Postprzez tomect » 24 Maj 2007 14:10

RUDY 102 napisał(a):w turingu masz mała chłodnice tak jak ja jest jeszcze duza wielkosci jak od chlodzenia silnika


a co to za roznica czy kombi czy sedan ja ten sam silnik
opel astra GSI 2.0 93'
fiat bravo SX 1.6 16v 96'
bmw E36 325TD 95'
reanault laguna II grandtour privilege 1.9 DCI 01'

obecnie:
bmw E30 325IA cabrio 91'
renault megane II grandtour 1.5DCI 03'
tomect
 
 
 
Posty: 551
Dołączenie: 22 Wrz 2006 11:07
Miejscowość: warszawa

Postprzez RUDY 102 » 24 Maj 2007 15:57

poczytaj to bedziesz wiedział rozne rozmiary czemu nie wiem w tds 2.5 sa 2 rodzaje chłodnic ja mam mała wielkosci chłodnicy olejowej
POZDRAWIAM !!!
RUDY 102
 
 
 
Posty: 787
Dołączenie: 20 Wrz 2005 23:08
Miejscowość: LEGNICA

Postprzez korona » 24 Maj 2007 17:07

MSM napisał(a):Witam wszystkich. Jestem użytkownikiem BMW od dwóch tygodni i już zapoznałem się dokładnie z wymianą chłodnicy klimatyzacji. Wymontowanie zajęło mi około dwóch godzin, ale z zdobytym doświadczeniem montaż trwał już tylko godzinę. aby odkręcić wentylator od chłodnicy i węże trzeba zdemontować dwie "nerki", górną pokrywę nad chłodnicami. Chłodnicę da się wyciągnąć poprzez poluzowanie górnych uchwytów od chłodnicy wody i odchylając ją w stronę silnika. Chłodnica klimatyzacji jest zamontowana na 6 śrubach 4 szt. od strony wentylatora i 2 od góry. Wentylator nie wyciągamy.
Opis dotyczy samochodu z silnikiem 2.5 TDS.
Życzę powodzenia.
Pozdrawiam MSM


Potwierdzam - należy zdjąć osłony wentylatora i plastiki na górze, odkręcić i wyciągnąć visco z wentylatorem, zdjąć górne zaczepy chłodnicy i wyjmująć ją z dolnych uchwytów przesunąć do przodu. Odkręcić skraplacz i odpiąć wtyczkę wentylatora. Przesunąć skraplacz w stronę chłodnicy i trochę manewrując nim wyjąć od spodu auta (można podnieść jedną stronę na lewarku) Skraplacz wyjmujemy z wentylatorem. Wyjęcie go to kwestia 30 minut. :8)


RUDY 102 napisał(a):poczytaj to bedziesz wiedział rozne rozmiary czemu nie wiem w tds 2.5 sa 2 rodzaje chłodnic ja mam mała wielkosci chłodnicy olejowej



W E36 są stosowane trzy różne rodzaje chłodnic klimatyzacji

http://www.auto-sosulski.pl/sos/index.p ... %203%20E36
Ostatnio edytowany przez korona, 24 Maj 2007 17:13, edytowano w sumie 1 raz
korona
 
 
 
Posty: 379
Dołączenie: 29 Sie 2006 09:18
Moje BMW: E36 T

Postprzez tomect » 24 Maj 2007 17:27

RUDY 102 napisał(a):poczytaj to bedziesz wiedział rozne rozmiary czemu nie wiem w tds 2.5 sa 2 rodzaje chłodnic ja mam mała wielkosci chłodnicy olejowej
moze i sa 2 rodzaje chlodnic klimatyzacji monowanych w e36 td/tds ale napewno nie jest to uzaleznione od tego czy ktos ma kombi czy sedana
opel astra GSI 2.0 93'
fiat bravo SX 1.6 16v 96'
bmw E36 325TD 95'
reanault laguna II grandtour privilege 1.9 DCI 01'

obecnie:
bmw E30 325IA cabrio 91'
renault megane II grandtour 1.5DCI 03'
tomect
 
 
 
Posty: 551
Dołączenie: 22 Wrz 2006 11:07
Miejscowość: warszawa

Postprzez RUDY 102 » 24 Maj 2007 17:37

wiem nic nie mowiłem ze to jest zalezne od kombi czy sedana :D
POZDRAWIAM !!!
RUDY 102
 
 
 
Posty: 787
Dołączenie: 20 Wrz 2005 23:08
Miejscowość: LEGNICA

Następna

Powróć do E36

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: zoltar76 oraz 11 gości