• Reklama

E46 - błotniki przednie - oryginał VS zamiennik - CZY WARTO?

M43TU (316Ci, 316i, 318Ci, 318i), M47 (318d, 320d), M47TU (318d, 318td, 320Cd, 320d), M52TU (320Ci, 320i, 323Ci, 323i, 328Ci, 328i), M54 (320Ci, 320i, 325Ci, 325i, 325ti, 325xi, 330Ci, 330i, 330xi), M56 (325Ci, 325i), M57 (330d, 330xd), M57TU (330Cd, 330d, 330xd), N40 (316Ci, 316i, 316ti), N42 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), N45 (316Ci, 316i, 316ti), N46 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), S54 (M3, M3 CSL)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek

E46 - błotniki przednie - oryginał VS zamiennik - CZY WARTO?

Postprzez yoshimura01 » 24 Mar 2013 23:42

Do Moderatorów: Szanowni Państwo proszę nie usuwać oraz nie zamykać mojego wątku w tym dziale, gdyż zależy mi na opiniach użytkowników modelu E46. Być może któryś z Kolegów skorzystał z opcji, którą rozważam i opisuję poniżej. Dziękuję i pozdrawiam.

Witam Panowie,

Mam do wymiany parę przednich błotników - oczywista sprawa, rdza wylazła na krawędziach. Naturalnie chciałbym zamontować błotniki oryginalne, ale otrzymanie ich w idealnym stanie i dodatkowo w kolorze auta graniczy z cudem... można powiedzieć, że jest niemożliwe ze względu fabrycznej wady tych elementów. Coraz bardziej zastanawiam się nad montażem zamienników + lakierowanie.

Koledzy czy warto bawić się w zamienniki przednich błotników?? Czy ktoś z Was skorzystał z takiego towaru?? Jak to wygląda po czasie eksploatacji?? Czy spasowanie elementu jest w porządku bez widocznych wad itp?? Czy wszystkie szczeliny, obłości i linie pokrywają się z pozostałymi elementami jak w przypadku oryginalnego elementu?? Bardzo proszę o podpowiedź użytkowników z doświadczeniem w tej materii. Biorę pod uwagę towar z tego ogłoszenia: http://allegro.pl/blotnik-bmw-3-e46-98- ... 93919.html

Pozdrawiam,
Łukasz
Awatar użytkownika
yoshimura01
 
 
 
Posty: 6793
Dołączenie: 29 Sie 2009 12:04
Moje BMW: E46 320d M47N
E46 320d M47+
Powered By Bagor

Re: E46 - błotniki przednie - oryginał VS zamiennik - CZY WA

Postprzez Matias-e90 » 25 Mar 2013 06:53

Hej, kolega jest PH i akurat rozwozi części blacharskie nowe zamienniki do aut i powiem Ci szczerze że nie poleca. Osobiście wolałbym poczekać/poszukać błotnika w miare ładnego i go porządnie pomalować....Sam szukałem kilka miesięcy temu błotnika FL, i wybrałem wydawać by się mogło ładny i super itp jednak jak przyszedł okazał się fakt faktem baaaardzo średni. Ale nie zdecydowałem się mimo wszystko na zamiennik....Także polecam szukać ładnego, popytać na forum itp:)
Awatar użytkownika
Matias-e90
 
 
 
Posty: 1230
Dołączenie: 22 Wrz 2010 06:28
Miejscowość: Szczytno-> obecnie Warszawa
Moje BMW: Było: E46 320d Touring,E90 320D+ , BMW E60 530dA 2005---> jest E46 330xd 2004 i E87 118d 2006!!

Re: E46 - błotniki przednie - oryginał VS zamiennik - CZY WA

Postprzez BaX » 25 Mar 2013 09:32

Ciężko o oryginał, błotnikiem "w kolorze" nawet bym sobie nie zawracał głowy bo i tak nie spasuje. Kupiłem używkę oryginał bo długich poszukiwaniach i wymieniłem, z malowaniem ~ 700zł. Obawiam się, że nowy zamiennik może wcześniej złapać rdze niż zdrowy używany oryginał.
BaX
 
 
 
Posty: 3856
Dołączenie: 01 Kwi 2005 09:36
Miejscowość: Południowa granica
Moje BMW: E36 316ci -> E46 330ci -> E60 530xi

Re: E46 - błotniki przednie - oryginał VS zamiennik - CZY WA

Postprzez exeq » 25 Mar 2013 11:12

Moze to nie moje doswiadczenie ale bylem przy tym doswiadczeniu dosc 'blisko'. kolega kupil wlasnie blotnik zamiennik do citroena, w jednym miejscu nie zgadzaly sie linie boczne i to dosc mocno ale mozna bylo to przezyc, niestety po jednej zimie blotnik ów zaczal sie sypac. rdza wychodzila zewszad. Natomiast ten sam kolega kupil tez maske zamiennik i tam nic sie nie dzieje az do dzis, moze dlatego ze inne miejsce mocowania albo lepsza blacha? niewiadomo.
Awatar użytkownika
exeq
 
 
 
Posty: 366
Dołączenie: 15 Paź 2011 20:22
Miejscowość: Gdynia
Moje BMW: e46 316i 1.9 105 km 1999r

Re: E46 - błotniki przednie - oryginał VS zamiennik - CZY WA

Postprzez Matias-e90 » 25 Mar 2013 11:46

Może warto zorientować się ile kosztuje ori błotnik nowy do malowania....Aczkolwiek i tak najlepsze rozwiązanie będzie szukać i szukać ori używki...
Awatar użytkownika
Matias-e90
 
 
 
Posty: 1230
Dołączenie: 22 Wrz 2010 06:28
Miejscowość: Szczytno-> obecnie Warszawa
Moje BMW: Było: E46 320d Touring,E90 320D+ , BMW E60 530dA 2005---> jest E46 330xd 2004 i E87 118d 2006!!

Re: E46 - błotniki przednie - oryginał VS zamiennik - CZY WA

Postprzez ROGER-NYSA » 25 Mar 2013 12:16

Witam
yoshi... Temat błotników przednich w e46 po 2002r. Jest chyba znany wszystkim użytkownikom e46 na świecie.
Mówiąc krótko "gniją" :duh:

Miałem kilka sztuk e46 i żadna niestety nie przetrwała bez parcha.
Powróciłem wspomnieniami do pierwszej w której zdecydowałem się wymienić błotniki na zamienniki , było to 6 lat temu zatem nie pamiętam jaki rzemieślnik je wykonał. Sam je przygotowywałem do lakierowania , dokładne czyszczenie , odtłuszczanie i przygotowanie do podkładu. Lakierowanie wyszło super , również nie było problemów większych z dopasowaniem. Niestety po dwóch zimach pojawiły się " bólki " Narastały od spodu pod lakierem i wynikały z ognisk korozji będących pod podkładem , przy przygotowywaniu błotnika nie widziałem tych ognisk.
Auto sprzedałem więc nie wiem jak potoczył się los błotników.
W aktualnie posiadanej sztuce rok 2003 miesiąc 4 . Miałem już kilka wyprysków przy zakupie , zdecydowałem się to robić niemal od razu. Szukałem błotników zdrowych w kolorze .... zapomnijcie do tego przy moim lakierze pomysł nie do zrealizowania. Potem zacząłem szukać jakichkolwiek błotników zdrowych, prawda jest taka że używki błotniki z angoli i dawców wszystkie są nadgryzione rdzą. Szukanie idealnej używki również okazuje się mega kłopotliwe.

Zdecydowałem się na naprawę , błotników w własnym zakresie. Wyczyściłem , obspawałem , wypolerowałem , wyszpachlowałem i pomalowałem . Już druga zima i nie ma najmniejszego śladu.... wszystko wygląda ori.

Jest jeden problem .. błotniki były NAPRAWIANE I LAKIEROWANE , a przy dzisiejszym trendzie kupowania aut ,przez nasze społeczeństwo , gdy będę sprzedawał będzie kłopot.

Przyjedzie "Kazio" z miernikiem grubości lakieru i odstawi szopkę że sprzedaje auto bite..... Cokolwiek miało by to znaczyć .

Powracając do tematu ,jeśli Twoje błotniki nadają się do naprawy ...zrobił bym to na Twoim miejscu bez wahania.
Nie inwestuj w używki bo są nic nie warte , nie kupuj zamienników bo stal z których są wykonane jest tragiczna... Nowe ORI w aso , nie sprawdzałem ale zapewne kosztują nielogicznie dużo.


Pozdrawiam Krzysiek
Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.
Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.
Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


Image
Awatar użytkownika
ROGER-NYSA
 
 
 
Posty: 550
Dołączenie: 04 Sty 2010 17:56
Miejscowość: NYSA OPOLSKIE
Moje BMW: E60 535d 274@ 330ps

Re: E46 - błotniki przednie - oryginał VS zamiennik - CZY WA

Postprzez TC » 25 Mar 2013 12:21

też mam identyczny problem , jeżdżę już rok z uderzonym błotnikiem , kupiłem raz ori używkę ale lakiernik stwierdził że kiepski stan i rdza wyjdzie , zaminnika napewno nie chcę własnie ze względu na spasowanie do pozostałych elementów ... moze faktycznie najlepsze wyjscie to kupić nowy oryginał ...
według realoem.com to koszt około 317 $
SPECIAL REMAPPING SERVICE - CHIPTUNING - DIAGNOSTYKA - KODOWANIE - PROMOCJA DLA FORUMOWICZÓW

HAMOWNIA STACJONARNA I PRZENOŚNA

REGENERACJA POMP VP44

DPF OFF - WSZYSTKIE MARKI , MOŻLIWOŚĆ WYSŁANIA STEROWNIKA

REMAPPING LEICESTER

Chiptuning Łódź

077 94 234 052
Awatar użytkownika
TC
 
 
 
Posty: 6204
Dołączenie: 05 Paź 2006 15:51
Miejscowość: Leicester UK
Moje BMW: było e32 750 , jest e46 320d + GTB1752
Kawasaki ZX10R 2004r.

Re: E46 - błotniki przednie - oryginał VS zamiennik - CZY WA

Postprzez BaX » 25 Mar 2013 12:37

ROGER-NYSA napisał(a):
Powracając do tematu ,jeśli Twoje błotniki nadają się do naprawy ...zrobił bym to na Twoim miejscu bez wahania.


Większość się niestety nie nadaje bo rdza wychodzi od spodu z tego zagiętego rantu. U mnie tak to dokładnie wyglądało i blacharz powiedział, że efekt który było widać na zewnątrz w postaci kilku ziarenek piasku pod lakierem to efekt rdzy która przeszła od wewnątrz. Od środka błotnik wyglądał jak by rdzewiał ze 2-3 lata. :duh: Mnie się udało kupić zdrowy używany oryginał /jak stwierdził lakiernik/ ale sprzedawca sam mi to powiedział, że na dziś to praktycznie marne szanse na zdrową sztukę. Z drugiej strony ~350zł za taką blachę też odstrasza większość więc nie za bardzo im się chce wysilać, klepacze kupują zamienniki bo taniej, a jak malują to i tak bez znaczenia co malują.
BaX
 
 
 
Posty: 3856
Dołączenie: 01 Kwi 2005 09:36
Miejscowość: Południowa granica
Moje BMW: E36 316ci -> E46 330ci -> E60 530xi

Re: E46 - błotniki przednie - oryginał VS zamiennik - CZY WA

Postprzez yoshimura01 » 25 Mar 2013 13:30

Witam Koledzy,

Dziękuję ogromnie Wam wszystkim za udział w moim wątku. Krzysztof Tobie szczególnie jestem wdzięczny, gdyż właśnie tak zamierzam zadziałać w tej kwestii. Naoglądałem się na allegro wszystkie możliwe błotniki, najeździłem się dzisiaj po szrotach w poszukiwaniu choćby JEDNEGO w miarę dobrego błotnika. Panowie temat używanych oryginalnych błotników w dobrym stanie jest nie do wykonania. Są to porysowane, pogięte, zardzewiałe, wyrwane z klejem (nikt nie bawi się w podgrzewanie opalarką miejsc sklejonych masą konserwującą) złomy, których doprowadzenie do stanu graniczy z cudem. Wyrozmawiałem się osobiscie ze "znafcami" i jednym wydaje się prawdziwym ZNAWCĄ tematu.

Tak jak poradził Krzysztof zdecydowałem się na naprawę swoich. Po wstępnej rozmowie z blacharzem-lakiernikiem uległem Jego wiedzy, doświadczeniu (30 lat w zawodzie) i widać po Jego sposobie bycia i prowadzenia rozmowy, odpowiedzialności i pełnego oddania serca pracy. Człowiek ten poinformował mnie, że błotników w moim przypadku wcale nie trzeba wymieniać na nowe (sprawne), a tym bardziej nie kupować zamienników bo będę żałował i szybko ulegną rozkładowi. W warsztacie pracuje tylko On i jego pracownik. Nie biorą aut hurtowo, tylko oddają cały czas dla wykonania jednego klienta i dopiero kolejny. Zapewniał, że będę zadowolony i mam gwarancję, że jeśli coś miałoby się dziać to bez problemu mogę wrócić na poprawę. Za naprawę z lakierowaniem błotnika 300zł, do tego jeszcze lewy tylny błotnik za jednym razem. Za całość mam zapłacić 700zł. Na pewno wrzucę fotki przed i po naprawie, oraz komentarz czy warto zaufać temu człowiekowi.

Dziękuję jeszcze raz wszystkim za celne uwagi, oraz cenne porady. Pozdrawiam, Łukasz.
Awatar użytkownika
yoshimura01
 
 
 
Posty: 6793
Dołączenie: 29 Sie 2009 12:04
Moje BMW: E46 320d M47N
E46 320d M47+
Powered By Bagor

Re: E46 - błotniki przednie - oryginał VS zamiennik - CZY WA

Postprzez TC » 25 Mar 2013 13:34

...bardzo ciekawy temat zwłaszcza że bmw e46 nie jest już młodym autem ( zwłaszcza moje końcówka 1998 :/) i temat naprawy blacharki zbliża się nieubłaganie ...
niedługo przymierzam się do całkowitej odnowy i lakierowania nadwozia więc postaram się rozwinać temat , zwłaszcza iż będę poszukiwał kogos kto podejmie się prac ...
SPECIAL REMAPPING SERVICE - CHIPTUNING - DIAGNOSTYKA - KODOWANIE - PROMOCJA DLA FORUMOWICZÓW

HAMOWNIA STACJONARNA I PRZENOŚNA

REGENERACJA POMP VP44

DPF OFF - WSZYSTKIE MARKI , MOŻLIWOŚĆ WYSŁANIA STEROWNIKA

REMAPPING LEICESTER

Chiptuning Łódź

077 94 234 052
Awatar użytkownika
TC
 
 
 
Posty: 6204
Dołączenie: 05 Paź 2006 15:51
Miejscowość: Leicester UK
Moje BMW: było e32 750 , jest e46 320d + GTB1752
Kawasaki ZX10R 2004r.

Re: E46 - błotniki przednie - oryginał VS zamiennik - CZY WA

Postprzez ROGER-NYSA » 25 Mar 2013 15:10

Łukaszu .....Przed oddaniem auta do naprawy nagrałem filmik ,aby w przyszłości pokazać nabywcy przy sprzedaży dlaczego zdecydowałem się na naprawę i lakierowanie .Myślę że w dzisiejszych czasach , materiał może być przydatny ...nikt mi nie powie że był dzwon.Wraz z błotnikami trysnąłem również maskę ...
filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=BNQgArzvRHw
Tak wygląda stary błotnik po porządnej naprawie :
Image

zwróćcie uwagę na zderzak który nie był lakierowany ,oraz kawałek widocznych drzwi kierowcy, oraz listwę pod lampą - odcień to kłopot jeśli jest się perfekcjonistą. Namawiali mnie na zapyłkę drzwi ale odpuściłem.

Za naprawę dwóch przednik błotników lakierowanie ich wraz z maska zapłaciłem znajomemu 800zł materiał w cenie.
W przypadku mojego lakieru ,okazało się że seryjnie jest kilka odcieni .Lakierowanie wyszło super !
Niestety w słoneczny dzień patrząc z daleka widać że perła w lakierze mieni się inaczej... wyszedł delikatnie inny odcień .
Byłem mega zły ...niemal wszyscy lakiernicy u których byłem powiedzieli że nie ma opcji aby kładąc nowy lakier uzyskać tą samą fakturę bazy i odcień jak na elementach nie lakierowanych 10-co letnich.
Po prostu musiałem się z tym pogodzić.

Pozdrawiam Krzysiek
Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.
Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.
Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


Image
Awatar użytkownika
ROGER-NYSA
 
 
 
Posty: 550
Dołączenie: 04 Sty 2010 17:56
Miejscowość: NYSA OPOLSKIE
Moje BMW: E60 535d 274@ 330ps

Re: E46 - błotniki przednie - oryginał VS zamiennik - CZY WA

Postprzez mr18 » 25 Mar 2013 16:00

To samo miejsce gnije w E36, łącznikiem pomiędzy błotnikiem a nadkolem jest gumowy pasek? Czy gnije również w miejscu takich plastikowych nitów mocujących nadkole?
Image
mr18
 
 
 
Posty: 396
Dołączenie: 18 Cze 2008 11:44
Miejscowość: DZA
Moje BMW: e46 316ti 2003r. Titansilber

Re: E46 - błotniki przednie - oryginał VS zamiennik - CZY WA

Postprzez BaX » 25 Mar 2013 16:00

Ja tylko się zastanawiam skąd bierzecie takich ludzi co pracują dobrze :?: za takie pieniądze? :shock: 300zł za blacharkę z lakierowaniem elementu? Lakiernik się bierze za malowanie błotnika bez cieniowania drzwi? Albo jest takim wirtuozem pistoletu albo będzie to lakiernicza wtopa czego oczywiście Ci nie życzę.

Nadkole plastikowe opiera się na takiej uszczelniającej piance/gumie pewnie żeby nie uszkadzać lakieru i jednocześnie uszczelniać.
BaX
 
 
 
Posty: 3856
Dołączenie: 01 Kwi 2005 09:36
Miejscowość: Południowa granica
Moje BMW: E36 316ci -> E46 330ci -> E60 530xi

Re: E46 - błotniki przednie - oryginał VS zamiennik - CZY WA

Postprzez gajlo » 25 Mar 2013 16:39

Noo mam to samo na blotniku. A zlaszcza na jednym na ktorym juz widac straszne "boby" . 300 zl nie jest to wygorowana cena, i jesli gosciu zna sie na rzeczy nie zastanawial bym sie. Jezeli kogos stac niech sobie pomaluje cale autko to napewno nie bedzie widac roznicy. A tak jak to napisal Roger trzeba sie z tym pogodzic.
Pozdrawiam.
SPRZEDAM:

Felgi Bmw 16" Styling 43 z oponami zimowymi
Cena do uzgodnienia:)
Awatar użytkownika
gajlo
 
 
 
Posty: 356
Dołączenie: 26 Maj 2011 21:00
Miejscowość: Dolny Śląsk
Moje BMW: BYŁO: Bmw E46 320d 136 km
JEST: VW POLO 1.0 + LPG :)

Re: E46 - błotniki przednie - oryginał VS zamiennik - CZY WA

Postprzez exeq » 25 Mar 2013 17:37

Tez mialem malowany blotnik i widac roznice odcieni miedzy blotnikiem a drzwiami. u Rogera to samo, widac roznice na tym zdjeciu miedzy drzwiami a blotnikiem, no ale coz moje autko ma juz 14 lat i nie mam co narzekac poki co...
Awatar użytkownika
exeq
 
 
 
Posty: 366
Dołączenie: 15 Paź 2011 20:22
Miejscowość: Gdynia
Moje BMW: e46 316i 1.9 105 km 1999r

Następna

Powróć do E46

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: tomi2s, Wiecko oraz 29 gości