• Reklama

Problem z komputerem E60 530i

M47N2 (520d), M54 (520i, 525i, 530i), M57N (525d, 530d, 535d), M57N2 (525d, 530d, 530xd, 535d), N52 (523i, 523Li, 525i, 525Li, 525xi, 530i, 530Li, 530xi), N52N (523i, 525i, 528i, 528xi, 530i, 530xi), N53 (523i, 525i, 525xi, 530i, 530xi), N54 (535i, 535xi), N62 (545i), N62N (540i, 550i), S85 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, Kruk, dani3011

Problem z komputerem E60 530i

Postprzez FRANZ80 » 29 Wrz 2010 09:49

Witam

Od paru dni gdy wsiadam do samochodu (po dłuższym postoju), komputer po jakis 5 minutach jazdy zaczyna wariowac - pokazuje bledy ABSu, szyberdachu, kontroli trakcji, tempomatu itd, przygasa wyświetlacz tzn wyłacza sie i po chwili włącza, wskazówki predkosciomierza i obrotomierza spadja do zera a samochod caly czas normalnie jedzie.Powtarza sie to ze 2 lub 3 razy i pozniej juz jest wszystko ok. Dopiero co wymienilem akumulator. Byłem na kompie - powiedzieli ze trzeba wymienic kabel minusowy z klemą.Wymienilem. I nadal dzieje sie to samo. Rece mi opadaja. :cry: :cry:
Poradzcie mi co to moze być. Z góry wielkie dzieki.
FRANZ80
 
 
 
Posty: 114
Dołączenie: 17 Sie 2007 12:47
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: E60 530i

Re: Problem z komputerem E60 530i

Postprzez KrzysztofP » 29 Wrz 2010 09:53

Wiem, ze jezeli akumulator jest innej pojemnosci, to trzeba go "zarejestrowac" w komputerze... Jezeli sie tego nie zrobi, to moga byc takie sensacje.
pozdrowienia
Krzysztof
Awatar użytkownika
KrzysztofP
 
 
 
Posty: 1008
Dołączenie: 19 Gru 2007 16:41
Miejscowość: DE + PL
Moje BMW: byl E60 545i, jest F800R

Re: Problem z komputerem E60 530i

Postprzez FRANZ80 » 29 Wrz 2010 09:59

na starym akumulatorze nic nie było napisane wiec kupilem 95Ah, niedawno zmienialem. Poradzisz mi jak go zarejestrowac? Trzeba podłaczac do kompa?
FRANZ80
 
 
 
Posty: 114
Dołączenie: 17 Sie 2007 12:47
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: E60 530i

Re: Problem z komputerem E60 530i

Postprzez skovroon » 29 Wrz 2010 10:03

U mnie też czasami dzieje się coś takiego jak u Ciebie.. ale tylko wtedy jak jest zimno na zewnątrz.
Kiedys znajomy miechanik powiedzial mi że mój alarm (niefabryczny) może wariować i to może być przyczyną tych cyrków
Sprzedam Dystanse H&R 20mm na stronę ze szpilkami.
Awatar użytkownika
skovroon
 
 
 
Posty: 1179
Dołączenie: 30 Cze 2008 16:38
Miejscowość: łódzkie
Moje BMW: E60 530d+ by R-PERFORMANCE

Re: Problem z komputerem E60 530i

Postprzez FRANZ80 » 29 Wrz 2010 10:13

Ja mam tylko alarm fabryczny wiec to raczej nie to :cry:
FRANZ80
 
 
 
Posty: 114
Dołączenie: 17 Sie 2007 12:47
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: E60 530i

Re: Problem z komputerem E60 530i

Postprzez KrzysztofP » 29 Wrz 2010 10:16

Na oryginalnym aku nie byla napisana pojemnosc? Dziwne, na moim byla (110Ah). Ja kupilem taki sam, jaki byl (w ASO BMW zreszta) - i mowili mi, ze jakbym kupil inny, to trzeba byloby go zarejestrowac (zakodowac) przy pomocy DISa.
pozdrowienia
Krzysztof
Awatar użytkownika
KrzysztofP
 
 
 
Posty: 1008
Dołączenie: 19 Gru 2007 16:41
Miejscowość: DE + PL
Moje BMW: byl E60 545i, jest F800R

Re: Problem z komputerem E60 530i

Postprzez FRANZ80 » 29 Wrz 2010 10:36

dzieki, sprobuje zakodowac ten akumulator.Jak kupiłem samochod to akumulator nie był orginalny BMW.
FRANZ80
 
 
 
Posty: 114
Dołączenie: 17 Sie 2007 12:47
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: E60 530i

Re: Problem z komputerem E60 530i

Postprzez frodo » 29 Wrz 2010 10:39

KrzysztofP napisał(a):Wiem, ze jezeli akumulator jest innej pojemnosci, to trzeba go "zarejestrowac" w komputerze... Jezeli sie tego nie zrobi, to moga byc takie sensacje.

A nie jest tak że zawsze trzeba zrobić adaptacje bo auto inaczej ładuje nowy akumulator a inaczej stary?
Awatar użytkownika
frodo
 
 
 
Posty: 445
Dołączenie: 19 Lut 2010 00:28
Moje BMW: e60 530i

Re: Problem z komputerem E60 530i

Postprzez DEF » 29 Wrz 2010 10:41

temat przerabiany nie raz :search: ,

1. Jaki rocznik auta i przebieg auta?

Sprawdzali ladowanie, zanim zmienili ta baterie? Jakie bledy odczytal komp?


Kabel "-" z klema to nic innego jak "inteligent battery sensor" mierzy prad wchodzace i wychodzace z aku, jesli pokazalo im na kapie jego blad to mogl faktycznie pasc, jesli zalozyli nieorg. aku. to moze go nie ladowac jesli nie zrobili adaptacji. Podlaczales tam ( do aku ) kiedys, moze kable, bo jesli tak to mogles usmarzyc ten sensor.

Ja bym zorbil tak:
1. Skoro zmienili aku to zrobic adaptacje.
2. Koniecznie sprawdzic ladowanie - jesli pokaze over lub undervoltege to jestes w domu, zmieniaj regulator napiecia lub caly alternator.
3. Modul MPM zaczyna sie konczyc.
JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL
http://imageshack.us/g/1/9961312/
JDM EVO 6 TME
http://imageshack.us/g/1/9933589/
JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER
http://imageshack.us/g/1/9861689/
E63 630i
http://imageshack.us/g/1/10087309/
Awatar użytkownika
DEF
 
 
 
Posty: 729
Dołączenie: 27 Lut 2005 19:51
Miejscowość: ...
Moje BMW: E23-1978 R6 2.8l, E32-1988 R6 3.5l, E38-1995 V8 4.0l, E60 530i M-SPORT, E63 630i,

Re: Problem z komputerem E60 530i

Postprzez FRANZ80 » 29 Wrz 2010 11:17

Oni tylko podłaczyli do kompa stwierdzili ze to kabel minusowy z klema i ze jego wymiana powinna zakonczyc temat. Akumulator zmienialem jakies 3 tygodnie temu, ale adaptacji nie robilem.Samochod jest z roku 2003.
FRANZ80
 
 
 
Posty: 114
Dołączenie: 17 Sie 2007 12:47
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: E60 530i

Re: Problem z komputerem E60 530i

Postprzez DEF » 29 Wrz 2010 11:25

1. Skoro zmienili aku to zrobic adaptacje.
2. Koniecznie sprawdzic ladowanie - jesli pokaze over lub undervoltege to jestes w domu, zmieniaj regulator napiecia lub caly alternator.
3. Modul MPM zaczyna sie konczyc.
JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL
http://imageshack.us/g/1/9961312/
JDM EVO 6 TME
http://imageshack.us/g/1/9933589/
JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER
http://imageshack.us/g/1/9861689/
E63 630i
http://imageshack.us/g/1/10087309/
Awatar użytkownika
DEF
 
 
 
Posty: 729
Dołączenie: 27 Lut 2005 19:51
Miejscowość: ...
Moje BMW: E23-1978 R6 2.8l, E32-1988 R6 3.5l, E38-1995 V8 4.0l, E60 530i M-SPORT, E63 630i,

Re: Problem z komputerem E60 530i

Postprzez skovroon » 29 Wrz 2010 11:59

DEF napisał(a):1. Skoro zmienili aku to zrobic adaptacje.
2. Koniecznie sprawdzic ladowanie - jesli pokaze over lub undervoltege to jestes w domu, zmieniaj regulator napiecia lub caly alternator.
3. Modul MPM zaczyna sie konczyc.

a jak sie robi ta adaptację ?
Sprzedam Dystanse H&R 20mm na stronę ze szpilkami.
Awatar użytkownika
skovroon
 
 
 
Posty: 1179
Dołączenie: 30 Cze 2008 16:38
Miejscowość: łódzkie
Moje BMW: E60 530d+ by R-PERFORMANCE

Re: Problem z komputerem E60 530i

Postprzez maryjusz3 » 29 Wrz 2010 12:14

Adaptacje robi się DISEM albo INPĄ.
maryjusz3
 
 
 
Posty: 151
Dołączenie: 25 Lip 2009 18:47
Moje BMW: E60 530i SMG 2004, E36 316i Compact 2000

Re: Problem z komputerem E60 530i

Postprzez skovroon » 29 Wrz 2010 12:32

maryjusz3 napisał(a):Adaptacje robi się DISEM albo INPĄ.
Zapytam tak dla pewności bo planuje sobie sprawic DISa.. Do E60 nie potrzeba przejściówki 20pinowej?? :?:
Sprzedam Dystanse H&R 20mm na stronę ze szpilkami.
Awatar użytkownika
skovroon
 
 
 
Posty: 1179
Dołączenie: 30 Cze 2008 16:38
Miejscowość: łódzkie
Moje BMW: E60 530d+ by R-PERFORMANCE

Re: Problem z komputerem E60 530i

Postprzez >Arecki< » 29 Wrz 2010 12:56

Nie potrzeba. E60, 61 nie maja okraglego zlacza diagnostycznego. Podlaczasz sie do klasycznego OBD-II.
Pozdrawiam, ///M5
Image
Awatar użytkownika
>Arecki<
 
 
 
Posty: 1365
Dołączenie: 11 Paź 2007 14:27
Miejscowość: Kaszuby - kole Koscereny
Moje BMW: E39 M5, Jeep Grand Cherokee

Następna

Powróć do E60, E61

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: s0nar, tusi1, xwypcio oraz 11 gości